ACTIVITATS A LA CARTA, QUINA VOLS FER TU?

Hola, compis! Després de rebre totes les vostres propostes i escollir els "temazos"de contingut dels pròxims vídeos (ja està al forn el primer: Qui sóc jo?), vos presente els criteris d'avaluació i les activitats a escollir.


CRITERIS D'AVALUACIÓ

No m'agrada ficar notes, ja sabeu quina és la meua opinió a eixe respecte, però...cal ficar numeret. No valoraré tant el contingut de les vostres activitats com la entrega en sí. Aprofiteu-ho per escollir una activitat que vos motive, que tinga alguna cosa a veure amb vosaltres mateixa.


40% ACTIVITATS

Al correu us faré arribar la puntuació corresponent de cadascuna de les activitats ja presentades, d'aquesta manera sabreu quantes activitats us queden per fer en el que queda de curs i que podreu triar entre les següents. Tria aquelles que més t'agraden!

1- El meu projecte personalhttps://sapereaudeconmigo.blogspot.com/2020/01/el-meu-projecte-personal.html QUI TRIA AQUESTA OPCIÓ NOMÉS HA DE FER AQUESTA ACTIVITAT, TÉ 3 SETMANES PER PRESENTAR-LA.


2- Assetjament Escolar, Bullyng: Aquesta activitat t'ajudarà a comprendre què és l'assetjament, què li passa a l'agressor i què li passa al assetjat. Com detectar aquestes pràctiques i què pots fer tu al respecte (sigues assetjador, assetjat o espectador passiu d'algun cas).

3- L'eneagrama: Aquesta activitat te donarà a conèixer una de les ferramentes que a mi m'han servit per al meu procés d'autoconeixement. Sabràs què és un eneatip i potser, te reconegues en algun d'ells  i pugues aprofundir en la identitat personal. Aquesta activitat està recomanada per a 3r i 4t de l'ESO.

4- La Zona de Confort: Si encara no has treballat amb mi això de la Zona de Confort, pots fer-ho amb aquesta activitat que consisteix en la visualització d'un vídeo del meu canal, i la reflexió escrita sobre la teua propia zona de confort.

5- Racisme: Per què encara observem conductes racistes avui en dia? A l'institut tenim la sort de conviure vàries cultures i ètnies diferents. Existeix racisme al nostre voltant? Si vols saber-ho, buscar la causa d'aquesta estigmatització i reflexionar sobre les opcions que tenim per combatir-lo, tria aquesta activitat.

6- Relacions tòxiques: Què és una relació tòxica? Com puc detectar-la? Per què visc en una relació tòxica? Com eixir d'una relació tòxica? Si t'interessa aquest tema, faràs una activitat que t'ajudarà a respondre a totes aquestes qüestions.

7- Diversitat sexual: som heterosexuals per naturalesa? què vol dir la bisexualitat? quina ha estat la història de l'homosexualitat? què passa si no sé quina és la meua orientació sexual? Per què ha estat estigmatitzada la gent que s'ha declarat amb una orientació sexual diferent de l'heterosexualitat? Cal definir-se sexualment? L'adolescència és el moment en el qual connectem amb la nostra sexualitat, si vols aprofundir amb aquest tema, aquesta activitat t'ajudarà.

8- L'educació: Quin és l'origen del nostre sistema educatiu? Per a què serveix anar a l'institut? Què és la pedagogia? Quantes formes d'educació existeixen? Com aprenem?


9- Masclisme i Feminisme: són dos cares de la mateixa moneda? què és el feminisme? qui són les "feminazis"? per què escoltem que vivim en una societat patrircal o masclista? En quina mesura som iguals homes i dones? Què és el gènere? Per què eixim al carrer el 8 de març? Necessiten els homes una revolució? En aquesta activitat aprofundirem en un tema que no perd actualitat. T'atreveixes?

10- Diari d'una quarentena adolescent: com està vivint la població adolescent aquest confinament? Què has descobert amb aquesta circumstància? Què fas a casa? Com ho duus? Saps fer vídeos? Si vols fer una reflexió del moment actual a través d'un vídeo creatiu, aquesta activitat serà una passada. No te la pergues.

11- Ioga: Fes una classe de ioga amb mi :)

12- Temes tabú: Quins són els temes dels quals és millor no parlar a casa o al poble? Per què passa açò? Què vol dir "tabú"? Què vols fer tu amb això? Com podem aprofitar aquest fenòmen? Els temes tabú sempre han estat els mateixos? Si vols saber per què hi han certs temes dels quals se diu que és millor no parlar, col·labora aportant la teua perspectiva.

13- Permacultura: Poden satisfir-se les nostres necessitats (beure, menjar, descansar, vestir-nos, moure'ns...) sense destruir el planeta? Com? En aquest Taller veurem una pel·li,  reflexionarem sobre la nostra manera de satisfir les necessitats bàsiques vitals, buscarem alternatives i pensarem en el poder que tenim diàriament en fer d'aquest un món millor. Com vols viure tu?


14- La por: Quina utilitat té la por? Per a què serveix? Com ens relacionem amb aquesta emoció? Com volem relacionar-nos? En aquesta activitat aprendrem sobre una de les emocions fonamentals de l'èsser humà, reflexionarem sobre les seues disfresses i tractarem de diferenciar entre la "por amiga" i la "por enemiga"

15- La normalitat: Moltes voltes diem que això és normal o que allò no ho és, però què vol dir "normal"? Existeix la "normalitat"? Ha estat sempre la mateixa? Com va canviant el nostre concepte de normalitat? Quina funció té aquest concepte? Quin perill té? I tu, eres normal?

PD: Sí, ja sé que totes les activitats són una passada...Si no saps quina escollir fes un ordre de prioritats, enumera-les de l'1 al 15 segons l'ordre de preferència.

40% PARTICIPACIÓ AL BLOG 

Com ens han tallat el rotllo de les nostres classes dialogades, aquesta és la forma que he trobat de valorar la vostra participació a l'aula, tot i que aquesta aula ara siga un blog o un canal de YouTube.
Després de rebre les vostres propostes, com sabeu, les he organitzat en 5 blocs:

1- QUI SÓC JO?
2- EMOCIONS
3- RELACIONS
4- SEXUALITAT
5- FUTUR

Haureu de fer un comentari per vídeo (com veieu, podeu passar d'un dels 5 que hi han, però la vostra reflexió sempre és interessant). Cada comentari compta un punt de participació. Podeu respondre-vos entre vosaltres als comentaris (això també puja nota) per continuar, d'alguna manera, en els "debats" espontanis de classe. Per cada vídeo que comenteu, independentment del nombre de comentaris que feu, tindreu un punt de participació. Per tant, haureu de comentar, com a mínim 4 dels 5 vídeos que aniré pujant. No obstant, m'encantaria que més enllá de la nota, participareu activament. Tant de bo se parega en alguna cosa al que feiem a classe, tot i que siga per comentaris anònims.


20% TREBALL INDIVIDUAL FINAL: Data d'entrega màxima 29 de maig.

Per últim, fareu un treball individual final, relacionat en el que hem vist a Valors i Filosofia, que com sabeu, ho abarca pràcticament tot. És a dir, el tema és lliure (de què voleu fer el treball final? cadascú triarà el seu seguint els propis interessos i motivació. Aprofiteu l'opció de poder fer un treball del que VOS DONE LA GANA. Podeu lluir-vos ensenyant això que més vos agrade, aprofiteu-ho.
 La presentació també és lliure: poema, vídeo, rap, dansa, cançó, fotografia comentada, pintura comentada, peça teatral, monòleg, manualitat comentada, etc...FREE STYLE. En aquesta part vull que us atreviu a traure el que de veritat us connecta. Els vídeos que aniré pujant vos poden ajudar a connectar amb allò que sou. Utilitzeu-los com a inspiració. Novament, no valoraré el contingut numèricament, tindreu els 2 punts si ho entregueu. Aneu maquinant...



Comentarios

Entradas populares de este blog

FILOSOFIA 4T D'ESO

Nuevas preguntas del bote, ¿filosóficas?

Normas y Rúbrica de evaluación para el "debate"