PROJECTE CONVIVÈNCIA

Fa tres sessions que a 2n d'ESO B reflexionem sobre les normes de convivència perquè volem estar a gust a l'institut i qüestionar les normes que ja estan implantades per comprendre el seu sentit i formar part en la decissió conscient d'aquestes. Volem fer un ús responsable de la nostra llibertat i volem que ens tinguen en compte. Per això, a banda de fer una pluja d'idees sobre les normes que trobem a faltar, ens hem detingut a analitzar les normes implantades, hem debatut sobre la importància de les mateixes i hem fet alguns canvis pactats en assemblea conjunta que volem transmetre. El projecte és més llarg, això vol dir que res és definitiu, estem al principi del procés i, per ara, aquestes són les normes acceptades o transformades de les ja vigents. A la foto adjunta veureu les normes implantades i a continuació les normes qüestionades i pactades per l'alumnat. Què vos pareix? Penseu que l'alumnat també hauria de tindre veu alhora de pactar les normes? Com podem actuar individualment perquè estiguem més a gust col·lectivament? Eduquem per a l'obediència o per a l'activisme responsable? Podeu fer els vostres comentaris!


1- Entre classe i classe necessitem estirar o caminar una mica (sense còrrer ni cridar) per poder estar a gust en cada sessió, som adolescents, necessitem el moviment.

2- Estar atent/a a les explicacions (del professorat i de l'alumnat que participa en classe) i, si jo ja ho tinc clar i no vull atendre he de deixar que la resta estiga atent/a.

3- L'alumnat no ha de tirar papers ni fem fora de la paperera (així no caldrà que ningú replegue papers que no ha tirat)

4- Facilitar les condicions a l'aula perquè l'alumnat participe voluntàriament a classe.

5- No interrompre a classe

6- Ajudar als companys/es (i no utilitzar-los per a que em deixen copiar els deures o facen la feina per mi)

7- Tindre llibertat per triar si fer els exercicis a l'aula o a classe però aprofitar el temps que deixe el professorat per a fer els exercicis sense interrompre l'ambient de treball.

Comentarios

Entradas populares de este blog

FILOSOFIA 4T D'ESO

Nuevas preguntas del bote, ¿filosóficas?

Normas y Rúbrica de evaluación para el "debate"