2E - VALORS ÈTICS -


-El pájaro rompe el cascarón. El cascarón es el mundo. Quien quiera nacer, tiene que destruir un mundo.-  Herman Hesse

Il·lustració: Sara Herranz (@saraherranz)

SEGONA AVALUACIÓ

Hola a totes i a tots, aquesta avaluació canvien les coses per adaptar-nos a les circumstàncies actuals. Per això, ací teniu el que cal fer cada dia a l'assignatura de valors ètics. Si no veniu a classe, és necessari que entreu al blog a veure el que cal fer per a valors ètics, busqueu la data, mireu el que estem fent eixe dia a classe i ho feu des de casa. Els texts i les activitats els trobeu al dossier que us vaig enviar al correu i també els adjunte baix de les taules amb la temporalització. No dubteu en escriure'm si voleu aclarir alguna cosa. He intentat deixar-ho el més clar possible. Un abraç a totes i a tots i molts ànims! 


GENER

8/01

PÀG.8 LECTURA PÀG.9 ACTIVITATS

15/01

ENTREGA DE LES ACTIVITATS PÀG.9

22/01

P.10 LECTURA I TOTES LES ACTIVITATS P.10

29/01

LECTURA I RESUM PÀG.12

 

 

FEBRER

5/02

LECTURA PÀG.13 I TOTES LES ACTIVITATS DE LA PÀGINA 13

12/02

MAPA CONCEPTUAL PÀG.16 + REDACCIÓ ESCRITA: L’ADOLESCÈNCIA

19/02

LECTURA PÀG. 20 ACTIVITATS 1 i 2

26/02

LECTURA PÀGINA 21 + ACTIVITATS 3, 4 i 5

 

MARÇ

 

5/03

ENTREGA DE LA LLIBRETA + EXERCICI ESCRIT

12/03

LECTURA PÀG 22 i 23 + ACTIVITATS 7 i 8

26/03

VISIONAT D’UN CURTMETRATGE + DEBAT

 



Benvingudes, benvinguts a la vostra entrada del blog! Ací és on podreu trobar què és allò que va passant a classe :) Perquè a voltes, a classe estem tan concentrades i concentrats en els diàlegs que no prenem nota d'allò que ens desperta la curiositat i ens encén l'ànima... La idea, companys i companyes, és que anem reflectint a classe allò que a cadascú / cadascuna li interessa del que va passant classe a classe, no? doncs diguem que aquest seria el meu "diari de classe" on escric allò que me mou a classe, allò que crec que ha estat súper interessant. 

Això sí, a voltes jo també estic tant concentrada pensant amb vosaltres a l'aula que després alguna cosa se'm passa, per això si algú/na trobe a faltar alguna de les coses que s'han parlat a classe pot deixar-ho en l'apartat de comentaris (al final d'aquesta entrada) o enviar-me un correu electrònic. 

Com sabeu, les assignatures (trossos de Realitat humanament disseccionats) compten amb un contingut concret que han decidit que s'ha d'impartir en cada curs. En el cas de valors ètics també, però clar, eixos continguts donen peu a profundes reflexions que deriven en diàlegs i debats que ens agraden tant que sen's passa la classe volant! A continuació us presente els continguts oficials de l'assignatura per al vostre curs. Altra cosa és el que va passant a l'aula. Ho anirem veient, no? 


Objectius oficials de l'assignatura:

 ¿Què volen que fem?


1. Definir i analitzar els conceptes d’ètica, política i justícia, i la relació que hi ha entre ells des de la perspectiva del pensament aristotèlic.

2. Comprendre la política d’Aristòtil, així com la relació que estableix entre la justícia, la felicitat i el bé comú, realitzant judicis fonamentats.

3. Conèixer les semblances i les diferències entre l’ètica, el dret i la justícia.

4. Apreciar el valor de el “Estat de dret» i de la «divisió de poders» com eixos vertebradors de l’Estat democràtic.

5. Fer ressaltar el deure ètic i cívic dels ciutadans per a assumir la democràcia com una forma de vida, sent conscients dels riscos a què està sotmesa per a poder prendre les mesures oportunes.

6. Reconèixer els valors ètics de la democràcia actual.

7. Conèixer com es va crear l’ONU i el moment històric que va impulsar l’elaboració de la Declaració Universal dels Drets Humans, destacant el seu valor com a fonament ètic universal de la legitimitat del dret i dels Estats.

8. Entendre i valorar el contingut de la Declaració Universal dels Drets Humans, fent especial recalcament en el respecte a la dignitat humana com a base de tots els drets humans.

9. Argumentar els valors i els principis ètics de la Declaració Universal dels Drets Humans com a base de les democràcies dels segles XX i XXI.

10. Prendre com a referent la Declaració Universal dels Drets Humans per a valorar el bon funcionament dels sistemes de govern i la legitimitat de tot Estat. 
11. Assenyalar la importància de la participació ciutadana en els aspectes polítics de l’Estat per a assegurar una democràcia que defense els drets humans.

12. Reconèixer els drets i els deures recollits a la Constitució espanyola que té l’individu com a persona i com a ciutadà.

13. Valorar l’adequació dels drets i dels deures de la Constitució espanyola a la Declaració Universal dels Drets Humans.

14. Reconèixer i respectar els fonaments de la Constitució espanyola de 1978, fent ressaltar els valors en els que s’assenta i els deures i els drets que té l’individu per a assumir els principis de convivència reconeguts per l’Estat espanyol.

15. Realitzar una lectura comprensiva d’alguns articles de la Constitució espanyola relatius als drets i als deures ciutadans, i als seus principis rectors.

16. Identificar els principis fonamentals de la política social i econòmica de l’Estat espanyol, i la seua fonamentació ètica.

17. Comprendre els aspectes principals de la UE per a valorar la seua utilitat i les coses que s’estan aconseguint.

18. Fer ressaltar els assoliments que ha assolit la UE respecte als beneficis rebuts pels Estats membres i els seus ciutadans.

19. Descriure les semblances i les diferències que existeixen entre la moral i l’ètica, valorant la importància d’aquesta última per a actuar de forma racional.

20. Repassar les etapes del desenvolupament moral de l’ésser humà, fent ressaltar la necessitat que té d’assumir de forma lliure i racional normes ètiques que l’ajuden a manejar la seua conducta.

21. Identificar la llibertat com base que sosté la moral de la persona i la intel·ligència, la voluntat i les normes ètiques com mitjans que regeixen la seua conducta.

22. Explicar la funció dels valors ètics en la vida personal i social de l’ésser humà, destacant la importància que siguin respectats.

23. Apreciar l’efecte que produeixen els valors en la conducta individual i social, identificar els problemes derivats de la seua absència i promoure’ls en benefici de les persones i de la societat.

24. Conèixer el concepte de norma ètica i la seua influència en la conducta de l’individu en el pla personal i social.

25. Conèixer diverses teories ètiques, així com els elements comuns i diferenciadors que les componen.

26. Comprendre els elements més significatius de teories ètiques tals com l’hedonisme d’Epicur, l’eudemonisme aristotèlic i l’ètica utilitarista.

27. Aproximar-se als aspectes bàsics de l’eudemonisme aristotèlic, apreciant la seua validesa en l’actualitat.

28. Comprendre el concepte de virtut en Aristòtil per a establir relacions entre els actes, els hàbits i el caràcter en el desenvolupament de la personalitat.

29. Definir i analitzar els conceptes d’ètica, política i justícia, i la relació que hi ha entre ells des de la perspectiva del pensament aristotèlic.

30. Conèixer les semblances i les diferències entre l’ètica, el dret i la justícia.

 

Volem qüestionar!


Què us pareix el menú? Fora de carta...tot allò que ens passa per dins, tot allò que ens mou, tot allò que necessitem comprendre, totes eixes preguntes que ningú (ni Google) sap respondre'ns...


I les notes què? Doncs, mireu, a mi mo m'agrada ficar notes, no sé ficar notes. Així és que aquí us presente la vostra RÚBRICA D'AUTOAVALUACIÓ per a que sigueu vosaltres mateixa els i les que valoreu quina ha estat la nota que traieu a valors ètics (això sí, recordeu que una nota mai reflexa el que sabeu ni qui sou). 


Criteris

Setmana 1

Setmana 2

Setmana 3

Setmana 4

Setmana 5

Participació activa a l’aula

(4p)

 

 

 

 

 

Diari de classe

(3p)

 

 

 

 

 

Comentari al blog de classe

(3p)

 

 

 

 

 

Descompte per comportament

(-1p)

 

 

 

 

 


 

Heu d'emplenar-la cada setmana

Tindreu una rúbrica al mes

Comencem amb ella en octubre

Al final de cada avaluació sumarem i...prou!


Tinc moltes ganes de començar, i vosaltres? Deixeu en l'apartat de comentaris el que vulgueu quan vulgueu. Una forta abraçada,


Iris. 

 

 

Comentarios

Entradas populares de este blog

FILOSOFIA 4T D'ESO

Nuevas preguntas del bote, ¿filosóficas?

Normas y Rúbrica de evaluación para el "debate"